Wil de Renault Zoe niet opladen? Doorloop onderstaande checklist:
Controleer of de auto uit staat.
Op het dashboard verschijnt een groen lampje met Ready wanneer de auto aan staat. Deze moet uit niet branden.
Controleer de laadkabel.
Zit de kabel stevig goed in de laadpaal en auto?
Controleer het dashboard.
Het kan zijn dat de Renault Zoe een laadstoring heeft. Als dit het geval is herken je dit aan een melding op het dashboard. Als dit het geval is, neem dan contact op met support.
Controleer de laadsessie.
Heb je de laaddruppel tegen de lezer van de laadpaal gehouden? Je herkent de status van de laadpaal aan de indicator:
Rood: De laadpaal is defect.
Geel/oranje: Het laadproces moet nog starten.
Blauw: De laadsessie is actief, de auto is aan het opladen.
Probeer een andere laadaansluiting.
Als de laadpaal meerdere laadaansluiting heeft, probeer dan een andere aansluiting.
Probeer een andere laadpaal.
Zoek een andere laadpaal in de zone via jouw rit pagina of een app zoals Chargemap.
Let op! Parkeer de auto nooit op een laadplek zonder te laden.
Voor een zone-auto:
Het is wettelijk niet toegestaan om te parkeren op een laadplek zonder te laden. Als laden niet mogelijk is, verplaats de auto naar een reguliere parkeerplek om problemen te voorkomen.
Voor een auto met een vaste laadplek:
Je mag de auto op de vaste laadplek parkeren zonder te laden, maar dit moet altijd vooraf worden afgestemd met support. Dit voorkomt onnodige boetes of het wegslepen van de auto.
Meer informatie? Check deze webpagina van Renault.