Nadat je op ‘start rit’ hebt gedrukt en je op je plek zit, kun je de auto aanzetten. Als de auto een fysieke sleutel heeft, ligt deze in het dashboardkastje. Zo niet, dan is-ie ingebouwd en heb je er geen een nodig om de auto te starten. Voor de zekerheid staat deze info ook op een sticker voor in de auto.
Raadpleeg onze handleiding als je vragen over specifieke automodellen hebt.
Eerste hulp bij opstartproblemen:
Algemene oplossingen
- Check of je de koppeling (als die er is) en het rempedaal volledig hebt ingetrapt.
- Zit het stuur nog in het stuurslot? Haal dit eraf door aan het stuur te trekken terwijl je de sleutel in het contact draait.
- Zorg ervoor dat de auto tijdens het starten in P (park) staat.
- Zet de auto op de handrem tijdens het starten.
- Open de auto opnieuw met de sleutel of app.
- Misschien heb je de auto per ongeluk weer afgesloten met je ov-chipkaart. Houd die in dat geval nog een keer voor de kaartlezer.
Specifieke foutmeldingen
- Key not detected: sluit de auto af en open ‘m opnieuw met je sleutel of app. Zo wordt de sleutel herkend.
- Startblokkering ingeschakeld: sluit de auto af en open ‘m opnieuw met je sleutel of app. Zo wordt de sleutel herkend.
MyWheels-app oplossingen
- Stap uit, sluit de auto helemaal af en open ‘m daarna weer via de app. Probeer de auto dan opnieuw te starten – dit werkt bijna altijd.
Nog geen geluk? Bel ons dan even, je vindt het nummer in de app bij je huidige rit.