De auto laadt niet op, wat nu?

Als de auto niet oplaadt, kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. We nemen die even met je door.

 

Check allereerst of je:

  • de kabel hebt aangesloten aan de auto én de laadpaal;
  • de laadpas of -druppel hebt gescand op de aangegeven plek bij de paal.

 

Check daarna:

  • of er meldingen in het dashboard van de auto staan. Hier zie je of de auto laadt, of dat er problemen zijn: ‘auto bereidt zich voor op opladen’ of ‘laadstoring’ bijvoorbeeld. Volg eventuele instructies;
  • de kleur van het lampje op de laadpaal. Check hieronder wat iedere kleur betekent.

 

Kleur

Betekenis

Dit moet je doen

Groen

Laadpaal is beschikbaar, maar de auto laadt nog niet op.

Sluit de kabel aan en scan de laadpas of

-druppel bij de paal.

Geel

Laadkabel is aangesloten, maar laadpas of -druppel is nog niet gescand. Of er is een storing.

Scan de laadpas of -druppel bij de paal om het laden te starten. Lukt dat niet? Dan heeft de laadpaal een storing.

Blauw

De auto is aan het laden.

Niets, de auto laadt op.

Rood

Er is een probleem met de auto of laadpaal. Storing of laadprobleem.

Herhaal het laadproces. Haal de kabel uit de paal en auto, en sluit hem daarna opnieuw aan. Scan vervolgens de laadpas of -druppel.

 

Geen succes? Dan heeft de laadpaal een storing. Je moet helaas op zoek naar een andere. Of bel het nummer op de laadpaal. De leverancier kan ‘m resetten.

Regenboog

De laadpaal heeft een storing.

Bel het nummer op de laadpaal. De leverancier kan deze voor je resetten.

 

Als je nog steeds problemen ervaart, probeer dan een andere laadpaal. Of bel ons: het telefoonnummer vind je in de MyWheels-app bij je huidige rit.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Artikelen in deze sectie

Zie meer