Als de auto niet oplaadt, kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. We nemen die even met je door.
Check allereerst of je:
- de kabel hebt aangesloten aan de auto én de laadpaal;
- de laadpas of -druppel hebt gescand op de aangegeven plek bij de paal.
Check daarna:
- of er meldingen in het dashboard van de auto staan. Hier zie je of de auto laadt, of dat er problemen zijn: ‘auto bereidt zich voor op opladen’ of ‘laadstoring’ bijvoorbeeld. Volg eventuele instructies;
- de kleur van het lampje op de laadpaal. Check hieronder wat iedere kleur betekent.
Kleur |
Betekenis |
Dit moet je doen |
Groen |
Laadpaal is beschikbaar, maar de auto laadt nog niet op. |
Sluit de kabel aan en scan de laadpas of -druppel bij de paal. |
Geel |
Laadkabel is aangesloten, maar laadpas of -druppel is nog niet gescand. Of er is een storing. |
Scan de laadpas of -druppel bij de paal om het laden te starten. Lukt dat niet? Dan heeft de laadpaal een storing. |
Blauw |
De auto is aan het laden. |
Niets, de auto laadt op. |
Rood |
Er is een probleem met de auto of laadpaal. Storing of laadprobleem. |
Herhaal het laadproces. Haal de kabel uit de paal en auto, en sluit hem daarna opnieuw aan. Scan vervolgens de laadpas of -druppel.
Geen succes? Dan heeft de laadpaal een storing. Je moet helaas op zoek naar een andere. Of bel het nummer op de laadpaal. De leverancier kan ‘m resetten. |
Regenboog |
De laadpaal heeft een storing. |
Bel het nummer op de laadpaal. De leverancier kan deze voor je resetten. |
Als je nog steeds problemen ervaart, probeer dan een andere laadpaal. Of bel ons: het telefoonnummer vind je in de MyWheels-app bij je huidige rit.