De auto laadt niet op, wat nu?

Laadt de auto niet op? Dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. Een korte uitleg wat je kan doen:

 

Check de volgende zaken:

- Is de laadkabel aangesloten aan zowel de auto als de laadpaal?

- Heb je de laadpas/druppel gescand tegen de laadpaal? Op de laadpaal is aangegeven waar dit moet.

 

Laadt de auto nog steeds niet op? Check dan de volgende punten:

- De kleur van de laadpaal. Hieronder een uitleg:

Kleur Uitleg Wat moet je doen:
Groen Laadpaal/punt is beschikbaar, auto laadt niet op Wil je bij dit laadpunt laden? Sluit de kabel aan en scan de laadpas/druppel bij de laadpaal.
Geel Laadkabel is aangesloten, maar laadpas/druppel is nog niet gescand. Of, er is een storing Scan met de laadpas/druppel de laadpaal om het laden te laten beginnen. Werkt dat niet? Dan heeft de laadpaal storing.
Blauw Auto is aan het laden Geen actie vereist. auto laadt op
Rood Probleem met auto of laadpaal. Storing of probleem met laden

Herhaal het laadproces. Haal de laadkabel uit laadpaal en auto, en sluit ze daarna weer aan. Scan daarna de laadpas/druppel bij de laadpaal. Werkt dit niet? Dan heeft de laadpaal storing, zoek een nieuwe laadpaal.

 

Andere mogelijkheid: bel het nummer op de laadpaal. De leverancier reset dan de laadpaal.

Regenboogkleur Laadpaal heeft storing Bel het nummer op de laadpaal. De leverancier reset dan de laadpaal.

 

- Eventuele meldingen op het dashboard van de auto.

Het dashboard van de auto geeft aan of de auto oplaadt, en of er eventuele problemen zijn. Er kan bijvoorbeeld staan dat 'laden storing heeft' of 'auto bereidt zich voor op opladen'. Doe wat het dashboard aangeeft.

 

Lukt het nog steeds niet:

- Probeer een andere laadpaal

- Ervaar je nog steeds problemen? Bel ons dan, het telefoonnummer staat in onze app, bij je huidige rit.



Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Artikelen in deze sectie

Zie meer