FAQ migratie Amber naar MyWheels Zakelijk

In dit artikel vind je alle informatie over de overgang van alle zakelijke klanten en gebruikers van Amber en MyWheels. In het eerste deel vind je algemene vragen die relevant zijn voor alle gebruikers en beheerders. In het tweede deel vind je specifieke informatie voor beheerders.

Algemeen

  1. Waarom worden klanten overgezet van Amber naar MyWheels?
    • Om klanten en gebruikers in de toekomst goed te kunnen blijven bedienen, hebben we ervoor gekozen om het platform van MyWheels door te ontwikkelen en om het platform van Amber stapsgewijs uit te faseren. Hierdoor kunnen we vanaf 2024 met één app en één propositie zoveel mogelijk gebruikers van duurzame en flexibele mobiliteit voorzien.

 

  1. Welke klanten worden overgezet van Amber naar MyWheels?
    • Alle actieve klanten worden overgezet van Amber naar MyWheels, behalve als je al klant bent bij MyWheels. In dat geval is het niet nodig om je over te zetten en kun je gewoon gebruik blijven maken van MyWheels zoals je gewend bent. Klanten die zich ooit geregistreerd hebben bij Amber maar nog nooit een rit gemaakt hebben, zetten we ook niet over.

 

  1. Wat verandert er in dienstverlening bij MyWheels t.o.v. Amber?
    • Bij Amber was je gewend om een reservering te plaatsen vanaf een gewenste locatie en voor vertrek werd de meest geschikte auto aan jouw reservering toegewezen. Bij MyWheels zijn alle auto’s, en hun beschikbaarheid, te zien op de kaart in de app. Als je een auto wilt reserveren kies je een auto die op jouw gewenste tijd beschikbaar is. De belangrijkste veranderingen zijn hierbij:
      • De auto’s hebben een vaste parkeerplek of -zone. Deze auto’s moeten dus altijd weer ingeleverd worden op dezelfde plek of in dezelfde zone. Dit is de zone die is aangegeven in de app bij de specifiek gehuurde auto.
      • De elektrische auto's moeten aan de laadpaal gezet worden als deze een accu hebben met minder dan 80%.

 

  1. Waar staan de auto’s van MyWheels?
    • De locaties en beschikbaarheid van auto’s vind je in de MyWheels-app of op de website.

 

  1. Wanneer stopt Amber?
    • Vanaf 1 februari stopt de Amber service volledig

 

  1. Wat gebeurt er met al geplande reserveringen in de Amber-app?
    • Reeds geplande reserveringen in de Amber-app tot 30 januari 2024 kunnen uitgevoerd worden. Na het migreren van jouw organisatie is het niet meer mogelijk om nieuwe reserveringen in te plannen. Heb je een auto nodig? Maak de nieuwe reservering aan in de MyWheels-app.

 

  1. Hoe snel kan er gebruikgemaakt worden van MyWheels na de overstap? 
    • Zodra de bedrijfs- en gebruikersaccounts klaar staan bij MyWheels krijgen gebruikers een e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken. Met dit wachtwoord kunnen gebruikers inloggen in de MyWheels-app en kunnen ze direct een auto reserveren. Gebruikers hoeven niet opnieuw het gehele registratieproces te doorlopen.

 

  1. Wat kost MyWheels?
    • Bij MyWheels betaal je alleen voor wat je gebruikt. De tarieven van MyWheels staan vermeld op de website van MyWheels.

 

  1. Is het overzetten van Amber naar MyWheels gratis?
    • Ja, het overzetten van Amber naar MyWheels is helemaal gratis.

 

  1. Ik kan de auto's en hubs uit de Amber-app niet terugvinden in de MyWheels-app. Klopt dat?
    • Dat kan kloppen. Alle auto’s uit de Amber-app krijgen een nieuw plekje in de MyWheels-app. Het kan dus zijn dat vertrouwde Amber-locaties niet meer beschikbaar zijn in de MyWheels-app. Een actueel overzicht van de locaties van alle auto’s vind je in de MyWheels-app of op de website.

 

  1. Ik heb nu al een particulier account bij MyWheels en krijg straks een zakelijk account door de migratie. Hoe werkt dat?
    • Als je met je zakelijke e-mailadres een particulier account bij MyWheels hebt word je nieuwe zakelijke account toegevoegd aan je particulier account. Als je bij MyWheels een privé-account hebt met je privé e-mailadres dan wordt er een nieuw (zakelijk) account voor je aangemaakt. In beide gevallen kun je straks met één account zowel zakelijk als privé rijden.

 

  1. Waarom heeft MyWheels geen enkele reis?
    • In de zomer van 2023 hebben we maandenlang getest met enkele reis in de MyWheels-app. Helaas werd hier veel minder gebruik van gemaakt dan verwacht. Hierdoor hebben we ervoor moeten kiezen om de plannen voor enkele reis voorlopig in de ijskast te zetten.

 

  1. Waar moet ik heen als ik vragen heb?
    • Voor vragen over de migratie, Amber-app en Amber-dienstverlening kun je contact opnemen met de vertrouwde support-afdeling van Amber via support@driveamber.com. Voor vragen over de MyWheels-dienstverlening kun je een kijkje nemen op ons helpcenter, of contact opnemen met support van MyWheels via het contactformulier.

 

  1. Ik heb nog tegoed op mijn zakelijke account voor privéritten. Wat gebeurt daarmee?
    • Eventueel tegoed voor privé-ritten zal na de overgang automatisch teruggestort worden. Je kunt dit tegoed niet meenemen naar MyWheels.

 

Beheerder

  1. Wat wordt er als beheerder voor mij geregeld om over te gaan van Amber naar MyWheels? 
    • We willen beheerders zo veel mogelijk ontzorgen bij de migratie van Amber naar MyWheels. Dit betekent dat we zowel het bedrijfsaccount als alle geregistreerde medewerkers overzetten. Let op: medewerkers die niet (meer) actief zijn of de registratie nog niet volledig hebben doorlopen, kunnen we niet overzetten. Deze medewerkers kunnen door de beheerder opnieuw uitgenodigd worden via de beheeromgeving.

 

  1. Ik ben nu beheerder bij Amber, word ik automatisch weer beheerder bij MyWheels?
    • Ja, de beheerdersaccounts bij Amber zetten we over naar MyWheels. Bij MyWheels kan echter maar één persoon beheerder zijn. Neem contact op via zakelijk@mywheels.nl als we de beheerdersrollen moeten aanpassen.

 

  1. Hoe werkt de facturatie bij MyWheels?
    • Bij MyWheels kun je op factuur betalen of via automatische incasso. Standaard worden alle Amber-klanten overgezet naar betalen op factuur zoals ze bij Amber gewend zijn. Later kunnen beheerders via de beheeromgeving ook instellen om via automatische incasso te betalen. Met betrekking tot factuurgegevens worden dezelfde gegevens gebruikt als die bij Amber bekend waren. Deze gegevens kunnen door beheerders aangepast worden in de online beheeromgeving. 

 

  1. Hoe weten mijn medewerkers dat ze over moeten stappen op MyWheels? En hoe krijgen zij een MyWheels-account?
    • Medewerkers krijgen 2 weken voordat hun account klaar staat een e-mail met alle belangrijke informatie. Vanaf het moment dat het account voor ze klaar staat krijgen ze een e-mail om een nieuw wachtwoord voor MyWheels in te stellen. Met dit wachtwoord kunnen ze vervolgens inloggen bij de MyWheels-app en zakelijke ritten maken.

 

  1. Hoe kan ik als beheerder nieuwe medewerkers aanmelden en afmelden?
    • Bij Amber konden medewerkers zichzelf met hun zakelijke e-mailadres aanmelden via de app. Bij MyWheels moeten nieuwe gebruikers uitgenodigd worden door de beheerder via de beheeromgeving. Als beheerder kun je alle medewerkers en uitnodigingen beheren via de online beheeromgeving.

 

  1. Ik wil niet dat mijn bedrijf overgezet wordt. Kan ik weigeren om overgezet te worden naar MyWheels?
    • Ja, dat kan. In de e-mail die naar alle beheerders is gestuurd om de overgang aan te kondigen, zit een link naar een formulier waarop je kunt aangeven dat we je bedrijf niet moeten overzetten naar MyWheels.

 

  1. Wat gebeurt er met onze gegevens bij Amber als we (niet) overgaan naar MyWheels?
    • Na overgang van Amber naar MyWheels worden alle accounts gedeactiveerd en verwijderd. Persoonlijke data wordt niet langer bewaard dan de wettelijke bewaartermijn. Hierover staat meer informatie in de privacy policy van Amber.

 

  1. Ik ben geregistreerd als beheerder, maar ik wil iemand anders als beheerder registreren. Hoe kan ik dat doen?
    • Op dit moment kan dat nog niet via de beheeromgeving. Als je een andere beheerder wil registreren voor de beheeromgeving kun je dit verzoek mailen naar zakelijk@mywheels.nl.
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Artikelen in deze sectie