FAQ Samenwerking We Drive Solar x MyWheels

  1. Waarom gaan MyWheels en We Drive Solar samenwerken?

We Drive Solar en MyWheels bundelen de krachten om een volgende stap te maken in de energietransitie! De combinatie van expertise binnen beide bedrijven is de reden voor de samenwerking. We Drive Solar zal zich volledig gaan focussen op de bidirectionele laadinfrastructuur waarop de autodeelservice van MyWheels uitstekend aansluit. 

Startend vanaf november 2023 worden de We Drive Solar auto’s in het MyWheels jasje gestoken en zijn ze vindbaar in de MyWheels app. Deze auto’s worden aangesloten op de laadpalen van We Drive Solar en vormen daarmee de eerste stap in de energietransitie. Daarnaast staan er 3000 extra deelauto’s klaar door heel Nederland voor iedere We Drive Solar gebruiker die de overstap zal maken.  

Wil je nog meer lezen over deze samenwerking? Lees hier het persbericht. 

  1. Wat gebeurt er met mijn We Drive Solar abonnement? 

Per 1 november stopt jouw abonnement bij We Drive Solar. Vanaf half november 2023 zijn de auto’s te reserveren via de app van MyWheels. Maak dus nu een account aan bij MyWheels. Eind oktober ontvang je van MyWheels een e-mail waarmee je het aanbod kunt activeren.

MyWheels en We Drive Solar hebben speciaal voor jou een exclusief kennismakingsaanbod neergezet. Zo stap je soepel over en heb je binnenkort via één app toegang tot de meer dan 3000 auto’s (incl. die van We Drive Solar).

Bekijk onder welke groep je valt. Het verschilt namelijk voor een abonnementhouder of nieuwbouwproject bewoner. Val je binnen beide groepen, dan gelden beide aanbiedingen.

 

Tijdelijk exclusief kennismakingsaanbod voor abonnementhouders:

  • Je betaalt maandelijks 99 euro. Dit zetten we automatisch om naar 125 euro rijtegoed. 
  • Het rijtegoed is direct beschikbaar in de MyWheels app onder ‘korting sparen’.  
  • Het rijtegoed is onbeperkt geldig*

Extra leuk: We geven je daarnaast 3 maanden gratis MyWheels Pro cadeau (t.w.v. 75 euro). Met het MyWheels Pro abonnement krijg je automatisch 30% korting op je ritten. Na de gratis periode ben je natuurlijk vrij om je abonnement op te zeggen. Dit pas je eenvoudig aan via de MyWheels app. *gedurende de looptijd van het kennismakingsaanbod. 

*Gedurende de looptijd van het kennismakingsaanbod. Hierover wordt later bericht.

Wil je hier gebruik van maken? Lees verder in artikel 3.

 

Tijdelijk exclusief kennismakingsaanbod voor nieuwbouwproject bewoners:

Als bewoner profiteer je van €20 gratis rijtegoed per maand*! Zo heb je de kans om de deelauto’s bij jou in de buurt vrijblijvend uit te proberen. Klinkt dat niet als muziek in de oren? 

  • Het rijtegoed is direct beschikbaar in de MyWheels app onder ‘korting sparen’.  
  • De einddatum van het kennismakingsaanbod is gelijk aan die van jouw huidige We Drive Solar aanbod. 

*gedurende de looptijd van het kennismakingsaanbod. Hierover wordt later bericht

  1. Hoe kan ik overstappen naar MyWheels?

Overstappen naar MyWheels is zo gebeurd. Bekijk onder welke groep je valt en volg de stappen. 

Heb je al een MyWheels account? Meld je alsnog aan als We Drive Solar abonnementhouder om rechtstreeks het exclusieve aanbod toegestuurd te krijgen!

Overstappen als abonnementhouder:

  • Via deze  link geef je toestemming aan MyWheels om rechtstreeks het exclusieve aanbod te mailen. 
  • Maak een MyWheels account aan met ditzelfde e-mailadres.
    • Download de iOS of Android MyWheels-app en meld je gratis aan.
      Tip: Houd je rijbewijs alvast bij de hand. 
    • Kom je er niet helemaal uit? Bekijk de MyWheels FAQ
  • Gelukt? Top! Eind oktober ontvang je van MyWheels een e-mail waarmee je het aanbod kunt activeren. 

Let op: ben jij mede-abonnee bij We Drive Solar? Dan kun je ook bovenstaande stappen doorlopen. 

 

Overstappen als nieuwbouwproject bewoner:

  • Via deze link geef je toestemming aan MyWheels om rechtstreeks het exclusieve aanbod te mailen. 
  • Vervolgens maak je met ditzelfde e-mailadres alvast een MyWheels account aan. 
  • Download de iOS of Android MyWheels-app en meld je gratis aan.
    Tip: Houd je rijbewijs alvast bij de hand. 
  • Kom je er niet helemaal uit? Bekijk de MyWheels FAQ
  • Gelukt? Top! Het aanbod gaat automatisch in. We geven je een seintje als het zover is. 

 

Overstappen als nieuwbouwproject bewoner met een abonnement:

  • Via deze link geef je toestemming aan MyWheels om rechtstreeks het exclusieve aanbod te mailen. 
  • Vervolgens maak je met ditzelfde e-mailadres alvast een MyWheels account aan. 
  • Download de iOS of Android MyWheels-app en meld je gratis aan.
    Tip: Houd je rijbewijs alvast bij de hand. 
  • Kom je er niet helemaal uit? Bekijk de MyWheels FAQ
  • Gelukt? Top! Het aanbod gaat automatisch in. We geven je een seintje als het zover is. 

  1. Hoe reserveer ik een auto bij MyWheels?

Vanaf november 2023 zijn alle auto’s van We Drive Solar al beschikbaar via de MyWheels app en reserveren is heel eenvoudig!

  • Bepaal wanneer je de auto nodig hebt
  • Kies je auto van de kaart
  • Reserveer de auto
  • Je bent onderweg! 

Heb je nog vragen? Bekijk het MyWheels helpcenter voor de antwoorden: reserveren

Uiteraard is reserveren alleen mogelijk met een MyWheels account. Ben jij al overgestapt? Meld je hier aan via de website of download de MyWheels app voor Apple in de Appstore of Android in de Playstore

  1. Wat gaat er veranderen aan het uiterlijk van de auto’s? 

Met de samenwerking van MyWheels en We Drive Solar gaat het uiterlijk van de auto’s ook veranderen. De auto’s krijgen aan de buitenkant de herkenbare groen met blauwe kleur van MyWheels! Maar maak je geen zorgen, van binnen zullen de auto’s nog net zo lekker rijden als je gewend bent.

  1. Hoe gaat het contact vanaf nu bij vragen?

Voor vragen omtrent de samenwerking tussen We Drive Solar & MyWheels, kan je terecht bij We drive Solar (support@wedrivesolar.nl / 030-2671517).

Voor vragen omtrent ritten bij We Drive Solar kun je terecht bij We Drive Solar (support@wedrivesolar.nl / 085 086 26 60)

Voor vragen omtrent MyWheels ritten & MyWheels in het algemeen kun je terecht bij MyWheels via support@mywheels.nl. Voor urgente zaken tijdens een rit kun je contact opnemen via 085-7734222.

  1. Wat gebeurt er met het We Drive Solar auto aanbod?

Veel van de auto’s die je nu al gebruikt en de locaties waar ze staan zullen hetzelfde blijven. Deze auto's worden aangevuld door het MyWheels netwerk van 3000 auto's door heel Nederland. Na verloop van tijd zullen auto's eventueel worden verplaatst, om de dekking optimaal te maken. Hier informeren we je uiteraard over. 

Deze samenwerking stelt We Drive Solar in staat om klanten een gigantisch groot aanbod van auto's aan te bieden. Door de krachten te bundelen, biedt het platform nu 3000+ auto's aan. Op die manier bieden we jou dezelfde mobiliteit aan, in een veel grotere schaal.

Bovendien heeft MyWheels al een zeer uitgebreid aanbod en zal er dus altijd een geschikte auto bij jou in de buurt zijn. Benieuwd naar de auto’s bij jou in de buurt? Check ze hier! Bij het zoeken in de app en op de website kan je filteren op elektrisch, brandstof of beide. Wil je dus alleen met elektrische auto’s rijden? Schakel dan het filter elektrisch in.

  1. Kan ik samen met iemand een account koppelen/abonnement delen?

Ja, dat kan. Zie dit artikel voor uitleg: Accounts koppelen



  1. Wat gebeurt er met mijn reeds geplande ritten bij We Drive Solar?

Reeds geplande We Drive Solar ritten worden automatisch geannuleerd en niet overgezet naar MyWheels. We willen je vragen over te stappen naar MyWheels en daar opnieuw je reservering te maken. Mocht je er niet uitkomen, neem graag contact op met MyWheels support (support@mywheels.nl).

  1. Bij We Drive Solar zijn tarieven afhankelijk van het tijdstip dat je de auto reserveert, hoe zit dat bij MyWheels?

MyWheels heeft vaste tarieven voor ieder tijdstip. Huidige tarieven kan je hier vinden.

Disclaimer: de We Drive Solar aanbieding wordt uitgekeerd in een krediet. Deze korting ziet u dus niet in de rit verschijnen, maar als krediet op uw account. Ter verduidelijking hebben we het krediet meegenomen en verrekend in onderstaande voorbeelden.

Rekenvoorbeelden voor het makkelijk vergelijken van WDS & MyWheels

Bij deze twee rekenvoorbeelden: 

1) Algemene rit: 09:00 -16:00, 70KM

MyWheels Regulier tarief Totaal Pro (30% korting) Inclusief aanbieding (voor WDS klanten)
Klein € 55,39 € 40,27 € 31,89
Middel € 60,99 € 44,19 € 35,00
Speciaal € 66,59 € 48,11 € 38,10

 

We Drive Solar  
Renault Zoë: €31,50 Tesla Model 3: €35

 

2) Weekend weg van zaterdag-ochtend 10.00 uur tot zondagavond 21.00 uur, 180 km

MyWheels Regulier tarief * 25% (Meerdagenkorting) Totaal Pro (30%) Inclusief aanbieding (voor WDS klanten)
Klein € 112,43 € 105,60 € 83,64
Middel € 123,98 € 116,38 € 92,17
Speciaal € 135,53 € 127,16 € 100,71

 

We Drive Solar  
Renault Zoë: €92 Tesla Model 3: €101

 

  1. Bij We Drive Solar kon ik upgraden naar een vakantie abonnement, heeft MyWheels dat ook? 

Bij MyWheels ontvang je op ritten langer dan 48 uur automatisch 25% korting. Je hoeft hier niets voor te doen. Heb je een MyWheels Pro abonnement? Dan profiteer je automatisch van 30% korting op je ritten. Dit is ook geldig op ritten langer dan 48 uur.

Bekijk onze tarieven pagina voor de meest up-to-date informatie.

  1. Heb je bij MyWheels ook alleen auto’s met vaste plekken?

Bij MyWheels heb je een aantal auto’s met een vaste plek waar de auto geparkeerd en geladen kan worden. Door de samenwerking met We Drive Solar komen steeds meer MyWheels auto's in Utrecht op een vaste plek te staan om te laden.

Echter zijn er bij MyWheels ook zone auto’s. Dit betekent dat de auto geen vaste parkeer- en laadplek heeft, maar in een zone in de buurt kan staan op openbare parkeer- en laadplekken. De vaste parkeerplek of zone kan je altijd terugvinden in je app bij de reservering. 

Alle auto’s die van We Drive Solar overgaan blijven uiteraard een vaste plek behouden zoals je dat nu gewend bent.

  1. Hoeveel reserveringen kan ik per dag bij MyWheels maken?

Je kan bij MyWheels meerdere reserveringen per dag maken: 2 ritten per 6 uur. Als je dus twee auto's vlak na elkaar wilt huren, raden we je aan om een langere reservering te maken.

Als je iets vergeten bent in de auto of het toch niet helemaal goed is gegaan met laden dan kan je binnen drie kwartier na het afsluiten van je reservering de auto nog openen. Hoe dat werkt, vind je hier.

Verlengen kan tijdens je rit in de app. Hoe je dat doet, vind je hier

  1. Hoe is de auto verzekerd bij MyWheels?

Alle auto's zijn verzekerd tegen schade. Ook sluit MyWheels een inzittendenverzekering af. Dus ook de passagiers zijn verzekerd. Je bent alleen verzekerd tijdens je reservering. Ben je later terug en heb je niet verlengd, dan ben je voor die extra tijd niet verzekerd.

Voor € 4,99 verlagen we je eigen risico naar € 250. Dit gebeurt automatisch bij het maken van een reservering. Wil je zelf bepalen wanneer je het eigen risico verlaagt? Dat kan ook! We vragen je dan een borg te betalen van € 250. Vervolgens kun je bij het boeken van de rit zelf bij de knop 'eigen' risico de optie uitzetten of juist activeren.

  1. Wat is het eigen risico bij MyWheels? 

Het eigen risico bij schade bedraagt €500 per gebeurtenis bij MyWheels. Het eigen risico verlaag je naar €250 voor €4,99 euro per gereserveerde dag (per rit). Heb je geen borg betaald? Dan is verlaging van het eigen risico verplicht.

Kan ik het eigen risico verlagen? Ja, deze optie is standaard ingeschakeld. Je betaalt €4,99 per gereserveerde dag, waarmee je automatisch het eigen risico verlaagt naar €250. Wil je per rit zelf kiezen wanneer je het eigen risico verlaagt? Dat kan ook! We vragen je dan een borg te betalen van €250. Vervolgens kun je bij het boeken van de rit zelf bij de knop 'eigen' risico de optie uitzetten of juist activeren.

De borg betalen kun je hier doen door achteraf betalen in te schakelen onder "Account & instellingen". Betaal je al achteraf, maar nog geen borg betaald? Dan kun je dat ook hier zelf regelen.

  1. Hoe kan ik een MyWheels reservering annuleren en zijn er annuleringskosten? 

Indien je je reservering wilt annuleren, brengen we geen kosten in rekening in de volgende scenario's: 

  • Je hebt je reservering direct geannuleerd binnen 10 minuten na het aanmaken van de reservering.
  • Je hebt meer dan 24 uur voor aanvang de reservering geannuleerd. 
  • Je hebt een Plus of Pro abonnement, dan is annuleren gratis.

Is geen van de benoemende scenario's van toepassing? Dan betaal je 10 euro annuleringskosten per gereserveerde dag.

Annuleren kan alleen tot de begintijd van de rit. Als de rit eenmaal begonnen is, kun je deze alleen nog beëindigen, annuleren is dan niet meer mogelijk.

Op gereserveerde ritten is het herroepingsrecht niet van toepassing, maar gelden de bovenstaande voorwaarden. 

  1. Heb je nog andere vragen over autodelen bij MyWheels?

Voor veelgestelde vragen kun je terecht op de website van MyWheels: https://help.mywheels.nl/hc/nl

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Artikelen in deze sectie