FAQ: Samenwerking Amber x MyWheels

Misschien heb je het al gezien: Amber heeft de krachten gebundeld met MyWheels. Vanaf oktober zullen we ook onze platformen stap voor stap gaan samenvoegen. Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen om je te informeren over de aanstaande overgang van Amber naar MyWheels.

 

Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van MyWheels.

 

  1. Waarom worden gebruikers overgezet van Amber naar MyWheels?
    • Om klanten en gebruikers in de toekomst goed te kunnen blijven bedienen, hebben we ervoor gekozen om het platform van MyWheels door te ontwikkelen en om het platform van Amber stapsgewijs uit te faseren. Hierdoor hebben we straks één app en één propositie waarmee we zo veel mogelijk gebruikers kunnen voorzien van duurzame en flexibele mobiliteit. De eerste stappen zijn al genomen. Een volgende stap is het overzetten van de gebruikers. We starten hiermee met alle consumenten. De zakelijke klanten volgen later.

 

  1. Wat verandert er in de dienstverlening?
    • Bij Amber was je gewend om een reservering te plaatsen vanaf een gewenste locatie en voor vertrek werd de meest geschikte auto aan jouw reservering toegewezen. Bij MyWheels zijn alle auto’s, en hun beschikbaarheid, te zien op de kaart. Als je een auto wil reserveren kies je een auto die op jouw gewenste tijd beschikbaar is. De auto’s hebben een vaste parkeerplek of -zone. Deze auto’s moeten dus altijd weer ingeleverd worden op dezelfde plek of in dezelfde zone.

 

  1. Welke gebruikers kunnen hun account laten overzetten?
    • Alle gebruikers die zich als consument hebben aangemeld en een actief Amber-account hebben kunnen hun account laten overzetten. Gebruikers die nog geen actief of compleet account hebben kunnen we niet overzetten. Deze gebruikers kunnen zelf een MyWheels-account aanmaken via de MyWheels-app. Zij kunnen hun registratie ook niet meer afmaken in de Amber-app. De groep Amber-gebruikers die al een MyWheels-account heeft, zetten we ook niet over. Deze groep kan met hun MyWheels-account gewoon gebruik blijven maken van onze dienstverlening. Begin oktober ontvangen alle gebruikers die consument zijn bij Amber een e-mail met informatie over welke situatie voor hen geldt.




  1. Hoe zet ik mijn account over?
    • De gebruikers die in aanmerking komen voor het overzetten van het account krijgen hier op 17 oktober een e-mail over. In deze e-mail zit een knop waarmee je ons toestemming geeft om je account over te zetten. Vervolgens ontvang je via e-mail een verzoek om een wachtwoord te kiezen. Met dit wachtwoord en met je e-mailadres kun je vervolgens inloggen in de MyWheels-app. Je kunt dan direct gebruikmaken van de MyWheels-app. Je hoeft niet opnieuw je gegevens in te vullen of je rijbewijs te laten valideren. Heb je geen mail gehad? Check dan ook even je spam-box. Als je in het verleden geblokkeerd bent geweest bij Amber of MyWheels ontvang je geen e-mail van ons. Je kunt je account in dat geval ook niet overzetten.

 

  1. Wat gebeurt er met mijn Amber-account na 31 oktober?
    • Na 31 oktober kun je geen reserveringen meer plaatsen in de Amber-app. Tot 1 januari heb je nog toegang tot http://my.driveamber.com. Daarna wordt je Amber-account permanent verwijderd en heb je dus ook geen toegang meer tot historische ritgegevens. Na het verstrijken van de wettelijke bewaartermijn zullen ook al je persoonlijke gegevens worden verwijderd.

 

  1. Wat gebeurt er met het tegoed dat nog op mijn wallet staat?
    • Het tegoed dat nog op je Amber-wallet staat kun je meenemen naar MyWheels. Goed nieuws! We verhogen dit tegoed met 25%! Na de overstap ontvang je een e-mail waarin je kunt aangeven of je gebruik wil maken van het aanbod, of dat je je tegoed wil laten uitbetalen.

 

  1. Tot wanneer kan ik mijn account laten overzetten?
    • Tot 1 januari 2024 heb je de tijd om je account via de knop in de mail over te zetten. Daarna vervalt de link en zul je een nieuw account moeten aanmaken bij MyWheels.

 

  1. Wat gebeurt er met ritten die ik al gepland heb?
    • Tot en met 31 oktober kun je gebruik blijven maken van Amber zoals je gewend bent. Alle ritten vanaf 1 november zullen worden geannuleerd. Heb je toch een auto nodig na 31 oktober? Maak dan een nieuwe reservering in de MyWheels-app. 

 

  1. Ik heb (ook) een zakelijk account bij Amber. Kan ik dit account ook overzetten?
    • Nee, dit kan nog niet. Het overzetten van de zakelijke accounts volgt later. Alle klanten en gebruikers ontvangen hier tijdig bericht over. Wil je als zakelijke gebruiker toch alvast gebruikmaken van MyWheels? Laat je organisatie zich dan aanmelden voor MyWheels Zakelijk.

 

  1. Hoe werkt MyWheels?

 

  1. Waar moet ik een MyWheels-auto inleveren?
    • Een station-based of zone-auto moet altijd op dezelfde plek of zone ingeleverd worden. Bekijk de MyWheels-app voor de exacte locaties van de auto’s en zones.

 

  1. Wat kost MyWheels?

 

  1. Welke betaalmethoden worden ondersteund bij MyWheels?

Je kunt bij MyWheels vooraf of achteraf betalen d.m.v. iDEAL en automatische incasso. Standaard staat jouw account ingesteld op vooraf betalen. Als je achteraf wil betalen, vragen we je om een borg van €250. De kosten van de ritten worden dan wekelijks geïncasseerd. Daarnaast zijn we hard aan het werk om het mogelijk te maken dat je binnenkort ook bij MyWheels met creditcard kunt betalen.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Artikelen in deze sectie