Waarom is mijn account geblokkeerd na een MyWheels rit?

Is je MyWheels account geblokkeerd na het gebruik van een MyWheels auto, dan heeft dit waarschijnlijk te maken met het gedrag tijdens die rit. Wij begrijpen dat het onverwacht blokkeren van je account vervelend is. We lichten het besluit graag toe.

Factoren
Als je in een deelauto van MyWheels rijdt, worden verschillende factoren bekeken die te maken hebben met het gebruik van de auto, waaronder:

  • Sneller rijden dan de toegestane snelheid
  • Hard remmen
  • Hard of scherp door bochten
  • Auto te laat of niet terugbrengen
  • Auto vies terugbrengen
  • Auto niet op de afgesproken locatie terugbrengen

Tijdens het gebruik van een deelauto onder jouw account zijn een of meerdere van deze factoren met bovengemiddelde of zelfs excessieve waarden naar voren gekomen. Dit heeft ertoe geleid dat jouw account geblokkeerd is en je geen gebruik meer kunt maken van de diensten van MyWheels. 

Wij zetten de veiligheid van medeweggebruikers, onze gebruikers en deelauto’s van MyWheels op de eerste plaats. Ben je het niet eens met de beslissing of wens je toelichting, neem dan contact met ons op.

Inzage en vrijwaring
Je kan ons via het contactformulier verzoeken om de data te delen waarop deze beslissing is gebaseerd.

We stellen deze data onder de volgende voorwaarden aan je ter beschikking:

  • Wij kunnen de door ons verzamelde data niet direct herleiden naar de individuele personen die onder jouw account gebruik hebben gemaakt van een specifieke deelauto. Als jij dat wel kan, dan worden het persoonsgegevens zoals bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG” of privacywet), waarmee je zorgvuldig mee om moet gaan.
  • Wij verstrekken de data alleen, zodat jij inzage krijgt in factoren die een rol hebben gespeeld bij deze beslissing. Als jij die data voor andere doeleinden gebruikt, is dat jouw verantwoordelijkheid.
  • Mochten wij een klacht of claim van de andere accounthouder of een bestuurder ontvangen, dan vrijwaar je ons. Dit houdt onder meer in, dat wij de klacht of claim naar je doorsturen en dat jij verplicht bent om die klacht of claim af te handelen.



Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Artikelen in deze sectie

Zie meer