Uitgelichte artikelen
-
Super makkelijk! Download de app en maak een account aan. Vind een auto in de buurt en plan je rit. De auto open je door te swipen met je telefoon.
Geniet van je rit en zet de auto bij terugkomst weer neer op de aangegeven locatie in de app. Je hoeft alleen nog de reservering af te sluiten.
-
Vaste parkeerplek:
Het adres van de vaste plek vind je in jouw reservering. Er is een speciale plek voor deze auto, gemarkeerd met een autodeel-parkeerbord.
Hieronder zie je hoe een vaste plek is aangegeven in de app. Daar dien je de auto te parkeren.
Parkeerzone:
Auto's met een zoneplek hebben geen vaste parkeerplek, maar mogen geparkeerd worden in de blauw gemarkeerde zone. Je vindt deze zone in jouw reservering.Hieronder is aangegeven hoe een zone plek is aangegeven in de app.
-
Per auto verschilt het hoe je de kabel uit de auto kan verwijderen. Vaak moet de kabel ontgrendeld worden via een knopje naast het stuur (Renault ZOE) of door nogmaals de auto te openen met de sleutel (Hyundai Kona).
👉 Check de handleiding 📖 van jouw reservering voor de instructie om de kabel te ontgrendelen.
Standaard ontkoppel instructies:
- Het kan zijn dat je de kabel moet ontgrendelen van de auto. Bijvoorbeeld door de auto nogmaals te openen met de sleutel of middels en knopje naast het stuur (niet bij alle auto's). Bekijk hiervoor de handleidingen.
- Pak de laadpas uit het dashboardkastje.
- Houd de laadpas voor de sensor op de laadpaal totdat het lampje uitgaat.
Koppel de kabel los en neem deze altijd mee!
-
De kosten van het huren van een auto hangt van verschillende factoren af. Zo heeft de prijscategorie per auto invloed, je abonnement en het uur- en kilometertarief.
Je kunt kiezen uit drie prijscategorieën:
- Kleine stadsauto
- Middelgrote auto (zowel elektrisch als benzine)
- Ruime/luxe auto (speciaal)
Prijzen per categorie:
Bekijk gerust onze tarieven pagina op de site. Hier vind je de meest up-to-date informatie over de tarieven per auto binnen ieder abonnement.
Goed om te weten:
• Per dag (24 uur) betaal je maximaal tien keer het uurtarief;
• Het kilometertarief is inclusief gebruik (tanken of opladen).Zelf een inschatting maken?:
💡Tip: gebruik de prijs calculator in de app! Dan weet je precies wat jouw rit gaat kosten.
De screenshots zijn een voorbeeld van de interface van de app. Probeer het zelf voor de meest accurate prijsindicatie.
-
Misschien heb je het al gezien: Amber heeft de krachten gebundeld met MyWheels. Vanaf oktober zullen we ook onze platformen stap voor stap gaan samenvoegen. Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen om je te informeren over de aanstaande overgang van Amber naar MyWheels.
Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van MyWheels.
- Waarom worden gebruikers overgezet van Amber naar MyWheels?
- Om klanten en gebruikers in de toekomst goed te kunnen blijven bedienen, hebben we ervoor gekozen om het platform van MyWheels door te ontwikkelen en om het platform van Amber stapsgewijs uit te faseren. Hierdoor hebben we straks één app en één propositie waarmee we zo veel mogelijk gebruikers kunnen voorzien van duurzame en flexibele mobiliteit. De eerste stappen zijn al genomen. Een volgende stap is het overzetten van de gebruikers. We starten hiermee met alle consumenten. De zakelijke klanten volgen later.
- Wat verandert er in de dienstverlening?
- Bij Amber was je gewend om een reservering te plaatsen vanaf een gewenste locatie en voor vertrek werd de meest geschikte auto aan jouw reservering toegewezen. Bij MyWheels zijn alle auto’s, en hun beschikbaarheid, te zien op de kaart. Als je een auto wil reserveren kies je een auto die op jouw gewenste tijd beschikbaar is. De auto’s hebben een vaste parkeerplek of -zone. Deze auto’s moeten dus altijd weer ingeleverd worden op dezelfde plek of in dezelfde zone.
- Welke gebruikers kunnen hun account laten overzetten?
- Alle gebruikers die zich als consument hebben aangemeld en een actief Amber-account hebben kunnen hun account laten overzetten. Gebruikers die nog geen actief of compleet account hebben kunnen we niet overzetten. Deze gebruikers kunnen zelf een MyWheels-account aanmaken via de MyWheels-app. Zij kunnen hun registratie ook niet meer afmaken in de Amber-app. De groep Amber-gebruikers die al een MyWheels-account heeft, zetten we ook niet over. Deze groep kan met hun MyWheels-account gewoon gebruik blijven maken van onze dienstverlening. Begin oktober ontvangen alle gebruikers die consument zijn bij Amber een e-mail met informatie over welke situatie voor hen geldt.
- Hoe zet ik mijn account over?
- De gebruikers die in aanmerking komen voor het overzetten van het account krijgen hier op 17 oktober een e-mail over. In deze e-mail zit een knop waarmee je ons toestemming geeft om je account over te zetten. Vervolgens ontvang je via e-mail een verzoek om een wachtwoord te kiezen. Met dit wachtwoord en met je e-mailadres kun je vervolgens inloggen in de MyWheels-app. Je kunt dan direct gebruikmaken van de MyWheels-app. Je hoeft niet opnieuw je gegevens in te vullen of je rijbewijs te laten valideren. Heb je geen mail gehad? Check dan ook even je spam-box. Als je in het verleden geblokkeerd bent geweest bij Amber of MyWheels ontvang je geen e-mail van ons. Je kunt je account in dat geval ook niet overzetten.
- Wat gebeurt er met mijn Amber-account na 31 oktober?
- Na 31 oktober kun je geen reserveringen meer plaatsen in de Amber-app. Tot 1 januari heb je nog toegang tot http://my.driveamber.com. Daarna wordt je Amber-account permanent verwijderd en heb je dus ook geen toegang meer tot historische ritgegevens. Na het verstrijken van de wettelijke bewaartermijn zullen ook al je persoonlijke gegevens worden verwijderd.
- Wat gebeurt er met het tegoed dat nog op mijn wallet staat?
- Het tegoed dat nog op je Amber-wallet staat kun je meenemen naar MyWheels. Goed nieuws! We verhogen dit tegoed met 25%! Na de overstap ontvang je een e-mail waarin je kunt aangeven of je gebruik wil maken van het aanbod, of dat je je tegoed wil laten uitbetalen.
- Tot wanneer kan ik mijn account laten overzetten?
- Tot 1 januari 2024 heb je de tijd om je account via de knop in de mail over te zetten. Daarna vervalt de link en zul je een nieuw account moeten aanmaken bij MyWheels.
- Wat gebeurt er met ritten die ik al gepland heb?
- Tot en met 31 oktober kun je gebruik blijven maken van Amber zoals je gewend bent. Alle ritten vanaf 1 november zullen worden geannuleerd. Heb je toch een auto nodig na 31 oktober? Maak dan een nieuwe reservering in de MyWheels-app.
- Ik heb (ook) een zakelijk account bij Amber. Kan ik dit account ook overzetten?
- Nee, dit kan nog niet. Het overzetten van de zakelijke accounts volgt later. Alle klanten en gebruikers ontvangen hier tijdig bericht over. Wil je als zakelijke gebruiker toch alvast gebruikmaken van MyWheels? Laat je organisatie zich dan aanmelden voor MyWheels Zakelijk.
- Hoe werkt MyWheels?
- Op de website van MyWheels en op dit Helpcenter vind je meer informatie over MyWheels.
- Waar moet ik een MyWheels-auto inleveren?
- Een station-based of zone-auto moet altijd op dezelfde plek of zone ingeleverd worden. Bekijk de MyWheels-app voor de exacte locaties van de auto’s en zones.
- Wat kost MyWheels?
- Bekijk hiervoor de tarieven-pagina op de MyWheels-website.
- Welke betaalmethoden worden ondersteund bij MyWheels?
Je kunt bij MyWheels vooraf of achteraf betalen d.m.v. iDEAL en automatische incasso. Standaard staat jouw account ingesteld op vooraf betalen. Als je achteraf wil betalen, vragen we je om een borg van €250. De kosten van de ritten worden dan wekelijks geïncasseerd. Daarnaast zijn we hard aan het werk om het mogelijk te maken dat je binnenkort ook bij MyWheels met creditcard kunt betalen.
- Waarom worden gebruikers overgezet van Amber naar MyWheels?
-
-
Waarom gaan MyWheels en We Drive Solar samenwerken?
We Drive Solar en MyWheels bundelen de krachten om een volgende stap te maken in de energietransitie! De combinatie van expertise binnen beide bedrijven is de reden voor de samenwerking. We Drive Solar zal zich volledig gaan focussen op de bidirectionele laadinfrastructuur waarop de autodeelservice van MyWheels uitstekend aansluit.
Startend vanaf november 2023 worden de We Drive Solar auto’s in het MyWheels jasje gestoken en zijn ze vindbaar in de MyWheels app. Deze auto’s worden aangesloten op de laadpalen van We Drive Solar en vormen daarmee de eerste stap in de energietransitie. Daarnaast staan er 3000 extra deelauto’s klaar door heel Nederland voor iedere We Drive Solar gebruiker die de overstap zal maken.
Wil je nog meer lezen over deze samenwerking? Lees hier het persbericht.
-
Wat gebeurt er met mijn We Drive Solar abonnement?
Per 1 november stopt jouw abonnement bij We Drive Solar. Vanaf half november 2023 zijn de auto’s te reserveren via de app van MyWheels. Maak dus nu een account aan bij MyWheels. Eind oktober ontvang je van MyWheels een e-mail waarmee je het aanbod kunt activeren.
MyWheels en We Drive Solar hebben speciaal voor jou een exclusief kennismakingsaanbod neergezet. Zo stap je soepel over en heb je binnenkort via één app toegang tot de meer dan 3000 auto’s (incl. die van We Drive Solar).
Bekijk onder welke groep je valt. Het verschilt namelijk voor een abonnementhouder of nieuwbouwproject bewoner. Val je binnen beide groepen, dan gelden beide aanbiedingen.
Tijdelijk exclusief kennismakingsaanbod voor abonnementhouders:
- Je betaalt maandelijks 99 euro. Dit zetten we automatisch om naar 125 euro rijtegoed.
- Het rijtegoed is direct beschikbaar in de MyWheels app onder ‘korting sparen’.
- Het rijtegoed is onbeperkt geldig*
Extra leuk: We geven je daarnaast 3 maanden gratis MyWheels Pro cadeau (t.w.v. 75 euro). Met het MyWheels Pro abonnement krijg je automatisch 30% korting op je ritten. Na de gratis periode ben je natuurlijk vrij om je abonnement op te zeggen. Dit pas je eenvoudig aan via de MyWheels app. *gedurende de looptijd van het kennismakingsaanbod.
*Gedurende de looptijd van het kennismakingsaanbod. Hierover wordt later bericht.
Wil je hier gebruik van maken? Lees verder in artikel 3.
Tijdelijk exclusief kennismakingsaanbod voor nieuwbouwproject bewoners:
Als bewoner profiteer je van €20 gratis rijtegoed per maand*! Zo heb je de kans om de deelauto’s bij jou in de buurt vrijblijvend uit te proberen. Klinkt dat niet als muziek in de oren?
- Het rijtegoed is direct beschikbaar in de MyWheels app onder ‘korting sparen’.
- De einddatum van het kennismakingsaanbod is gelijk aan die van jouw huidige We Drive Solar aanbod.
*gedurende de looptijd van het kennismakingsaanbod. Hierover wordt later bericht
-
Hoe kan ik overstappen naar MyWheels?
Overstappen naar MyWheels is zo gebeurd. Bekijk onder welke groep je valt en volg de stappen.
Heb je al een MyWheels account? Meld je alsnog aan als We Drive Solar abonnementhouder om rechtstreeks het exclusieve aanbod toegestuurd te krijgen!
Overstappen als abonnementhouder:
- Via deze link geef je toestemming aan MyWheels om rechtstreeks het exclusieve aanbod te mailen.
- Maak een MyWheels account aan met ditzelfde e-mailadres.
- Download de iOS of Android MyWheels-app en meld je gratis aan.
Tip: Houd je rijbewijs alvast bij de hand. - Kom je er niet helemaal uit? Bekijk de MyWheels FAQ.
- Download de iOS of Android MyWheels-app en meld je gratis aan.
- Gelukt? Top! Eind oktober ontvang je van MyWheels een e-mail waarmee je het aanbod kunt activeren.
Let op: ben jij mede-abonnee bij We Drive Solar? Dan kun je ook bovenstaande stappen doorlopen.
Overstappen als nieuwbouwproject bewoner:
- Via deze link geef je toestemming aan MyWheels om rechtstreeks het exclusieve aanbod te mailen.
- Vervolgens maak je met ditzelfde e-mailadres alvast een MyWheels account aan.
- Download de iOS of Android MyWheels-app en meld je gratis aan.
Tip: Houd je rijbewijs alvast bij de hand. - Kom je er niet helemaal uit? Bekijk de MyWheels FAQ.
- Gelukt? Top! Het aanbod gaat automatisch in. We geven je een seintje als het zover is.
Overstappen als nieuwbouwproject bewoner met een abonnement:
- Via deze link geef je toestemming aan MyWheels om rechtstreeks het exclusieve aanbod te mailen.
- Vervolgens maak je met ditzelfde e-mailadres alvast een MyWheels account aan.
- Download de iOS of Android MyWheels-app en meld je gratis aan.
Tip: Houd je rijbewijs alvast bij de hand. - Kom je er niet helemaal uit? Bekijk de MyWheels FAQ.
- Gelukt? Top! Het aanbod gaat automatisch in. We geven je een seintje als het zover is.
-
Hoe reserveer ik een auto bij MyWheels?
Vanaf november 2023 zijn alle auto’s van We Drive Solar al beschikbaar via de MyWheels app en reserveren is heel eenvoudig!
- Bepaal wanneer je de auto nodig hebt
- Kies je auto van de kaart
- Reserveer de auto
- Je bent onderweg!
Heb je nog vragen? Bekijk het MyWheels helpcenter voor de antwoorden: reserveren.
Uiteraard is reserveren alleen mogelijk met een MyWheels account. Ben jij al overgestapt? Meld je hier aan via de website of download de MyWheels app voor Apple in de Appstore of Android in de Playstore.
-
Wat gaat er veranderen aan het uiterlijk van de auto’s?
Met de samenwerking van MyWheels en We Drive Solar gaat het uiterlijk van de auto’s ook veranderen. De auto’s krijgen aan de buitenkant de herkenbare groen met blauwe kleur van MyWheels! Maar maak je geen zorgen, van binnen zullen de auto’s nog net zo lekker rijden als je gewend bent.
-
Hoe gaat het contact vanaf nu bij vragen?
Voor vragen omtrent de samenwerking tussen We Drive Solar & MyWheels, kan je terecht bij We drive Solar (support@wedrivesolar.nl / 030-2671517).
Voor vragen omtrent ritten bij We Drive Solar kun je terecht bij We Drive Solar (support@wedrivesolar.nl / 085 086 26 60)
Voor vragen omtrent MyWheels ritten & MyWheels in het algemeen kun je terecht bij MyWheels via support@mywheels.nl. Voor urgente zaken tijdens een rit kun je contact opnemen via 085-7734222.
-
Wat gebeurt er met het We Drive Solar auto aanbod?
Veel van de auto’s die je nu al gebruikt en de locaties waar ze staan zullen hetzelfde blijven. Deze auto's worden aangevuld door het MyWheels netwerk van 3000 auto's door heel Nederland. Na verloop van tijd zullen auto's eventueel worden verplaatst, om de dekking optimaal te maken. Hier informeren we je uiteraard over.
Deze samenwerking stelt We Drive Solar in staat om klanten een gigantisch groot aanbod van auto's aan te bieden. Door de krachten te bundelen, biedt het platform nu 3000+ auto's aan. Op die manier bieden we jou dezelfde mobiliteit aan, in een veel grotere schaal.
Bovendien heeft MyWheels al een zeer uitgebreid aanbod en zal er dus altijd een geschikte auto bij jou in de buurt zijn. Benieuwd naar de auto’s bij jou in de buurt? Check ze hier! Bij het zoeken in de app en op de website kan je filteren op elektrisch, brandstof of beide. Wil je dus alleen met elektrische auto’s rijden? Schakel dan het filter elektrisch in.
-
Kan ik samen met iemand een account koppelen/abonnement delen?
Ja, dat kan. Zie dit artikel voor uitleg: Accounts koppelen
-
Wat gebeurt er met mijn reeds geplande ritten bij We Drive Solar?
Reeds geplande We Drive Solar ritten worden automatisch geannuleerd en niet overgezet naar MyWheels. We willen je vragen over te stappen naar MyWheels en daar opnieuw je reservering te maken. Mocht je er niet uitkomen, neem graag contact op met MyWheels support (support@mywheels.nl).
-
Bij We Drive Solar zijn tarieven afhankelijk van het tijdstip dat je de auto reserveert, hoe zit dat bij MyWheels?
MyWheels heeft vaste tarieven voor ieder tijdstip. Huidige tarieven kan je hier vinden.
Disclaimer: de We Drive Solar aanbieding wordt uitgekeerd in een krediet. Deze korting ziet u dus niet in de rit verschijnen, maar als krediet op uw account. Ter verduidelijking hebben we het krediet meegenomen en verrekend in onderstaande voorbeelden.
Rekenvoorbeelden voor het makkelijk vergelijken van WDS & MyWheels
Bij deze twee rekenvoorbeelden:
1) Algemene rit: 09:00 -16:00, 70KM
MyWheels Regulier tarief Totaal Pro (30% korting) Inclusief aanbieding (voor WDS klanten) Klein € 55,39 € 40,27 € 31,89 Middel € 60,99 € 44,19 € 35,00 Speciaal € 66,59 € 48,11 € 38,10 We Drive Solar Renault Zoë: €31,50 Tesla Model 3: €35 2) Weekend weg van zaterdag-ochtend 10.00 uur tot zondagavond 21.00 uur, 180 km
MyWheels Regulier tarief * 25% (Meerdagenkorting) Totaal Pro (30%) Inclusief aanbieding (voor WDS klanten) Klein € 112,43 € 105,60 € 83,64 Middel € 123,98 € 116,38 € 92,17 Speciaal € 135,53 € 127,16 € 100,71 We Drive Solar Renault Zoë: €92 Tesla Model 3: €101 -
Bij We Drive Solar kon ik upgraden naar een vakantie abonnement, heeft MyWheels dat ook?
Bij MyWheels ontvang je op ritten langer dan 48 uur automatisch 25% korting. Je hoeft hier niets voor te doen. Heb je een MyWheels Pro abonnement? Dan profiteer je automatisch van 30% korting op je ritten. Dit is ook geldig op ritten langer dan 48 uur.
Bekijk onze tarieven pagina voor de meest up-to-date informatie.
-
Heb je bij MyWheels ook alleen auto’s met vaste plekken?
Bij MyWheels heb je een aantal auto’s met een vaste plek waar de auto geparkeerd en geladen kan worden. Door de samenwerking met We Drive Solar komen steeds meer MyWheels auto's in Utrecht op een vaste plek te staan om te laden.
Echter zijn er bij MyWheels ook zone auto’s. Dit betekent dat de auto geen vaste parkeer- en laadplek heeft, maar in een zone in de buurt kan staan op openbare parkeer- en laadplekken. De vaste parkeerplek of zone kan je altijd terugvinden in je app bij de reservering.
Alle auto’s die van We Drive Solar overgaan blijven uiteraard een vaste plek behouden zoals je dat nu gewend bent.
-
Hoeveel reserveringen kan ik per dag bij MyWheels maken?
Je kan bij MyWheels meerdere reserveringen per dag maken: 2 ritten per 6 uur. Als je dus twee auto's vlak na elkaar wilt huren, raden we je aan om een langere reservering te maken.
Als je iets vergeten bent in de auto of het toch niet helemaal goed is gegaan met laden dan kan je binnen drie kwartier na het afsluiten van je reservering de auto nog openen. Hoe dat werkt, vind je hier.
Verlengen kan tijdens je rit in de app. Hoe je dat doet, vind je hier.
-
Hoe is de auto verzekerd bij MyWheels?
Alle auto's zijn verzekerd tegen schade. Ook sluit MyWheels een inzittendenverzekering af. Dus ook de passagiers zijn verzekerd. Je bent alleen verzekerd tijdens je reservering. Ben je later terug en heb je niet verlengd, dan ben je voor die extra tijd niet verzekerd.
Voor € 4,99 verlagen we je eigen risico naar € 250. Dit gebeurt automatisch bij het maken van een reservering. Wil je zelf bepalen wanneer je het eigen risico verlaagt? Dat kan ook! We vragen je dan een borg te betalen van € 250. Vervolgens kun je bij het boeken van de rit zelf bij de knop 'eigen' risico de optie uitzetten of juist activeren.
-
Wat is het eigen risico bij MyWheels?
Het eigen risico bij schade bedraagt €500 per gebeurtenis bij MyWheels. Het eigen risico verlaag je naar €250 voor €4,99 euro per gereserveerde dag (per rit). Heb je geen borg betaald? Dan is verlaging van het eigen risico verplicht.
Kan ik het eigen risico verlagen? Ja, deze optie is standaard ingeschakeld. Je betaalt €4,99 per gereserveerde dag, waarmee je automatisch het eigen risico verlaagt naar €250. Wil je per rit zelf kiezen wanneer je het eigen risico verlaagt? Dat kan ook! We vragen je dan een borg te betalen van €250. Vervolgens kun je bij het boeken van de rit zelf bij de knop 'eigen' risico de optie uitzetten of juist activeren.
De borg betalen kun je hier doen door achteraf betalen in te schakelen onder "Account & instellingen". Betaal je al achteraf, maar nog geen borg betaald? Dan kun je dat ook hier zelf regelen.
-
Hoe kan ik een MyWheels reservering annuleren en zijn er annuleringskosten?
Indien je je reservering wilt annuleren, brengen we geen kosten in rekening in de volgende scenario's:
- Je hebt je reservering direct geannuleerd binnen 10 minuten na het aanmaken van de reservering.
- Je hebt meer dan 24 uur voor aanvang de reservering geannuleerd.
- Je hebt een Plus of Pro abonnement, dan is annuleren gratis.
Is geen van de benoemende scenario's van toepassing? Dan betaal je 10 euro annuleringskosten per gereserveerde dag.
Annuleren kan alleen tot de begintijd van de rit. Als de rit eenmaal begonnen is, kun je deze alleen nog beëindigen, annuleren is dan niet meer mogelijk.
Op gereserveerde ritten is het herroepingsrecht niet van toepassing, maar gelden de bovenstaande voorwaarden.
-
Heb je nog andere vragen over autodelen bij MyWheels?
Voor veelgestelde vragen kun je terecht op de website van MyWheels: https://help.mywheels.nl/hc/nl
-
Contact

